Topluluk Merkezi
Advertisement

Aşağıdaki Viki Kuralları ve Engelleme Politikası, tüm iyi niyetle katkıda bulunanların katkıda bulunma ve wiki ve topluluğun refahına katkıda bulunma fırsatına sahip olmasını sağlamak için oluşturulmuştur. Bu politika 'küresel olarak 4 Nisan 2022'de yürürlüğe girecek ve tüm vikilerin buna uyması gerekiyor:

  • Vikileriniz için kurallar tanımlanmış ve kolayca erişilebilir olmalıdır. Bu, vikinin ana sayfasına veya üst gezinme bölümüne kurallar sayfasına bir bağlantı koymayı içerebilir.
  • Kurallar, viki biçimlendirmesi, engellemelerin nasıl ve ne zaman gerçekleştiği, sayfa koruması ve kullanıcıların nasıl hizmetli veya başka roller olabileceği ile ilgili yönergeleri içermelidir.
  • Kurallar, Fandom'un Kullanım Şartları'nı ihlal etmemeli veya bunların yerine geçmemelidir.
  • Kurallar ayrıca aşırı kısıtlayıcı olamaz ve iyi niyetli kullanıcıların düzenleme yapmasını yasaklayamaz. Engeller yalnızca topluluğunuzun yazılı kurallarının ihlâli durumunda verilebilir.
  • Topluluk üyelerine saygılı davranılmalıdır. Diğer topluluk üyelerini taciz etmek için hizmetli statüsünün kötüye kullanılmasına veya engelleme gücünün aşırı kullanılmasına müsamaha gösterilmeyecektir.
  • Bu politikanın ihlalleri, yerel kullanıcı haklarının kaybı ve aşırı durumlarda Fandom personeli tarafından gerekli görüldüğü şekilde ek disiplin cezası ile karşılanabilir.

İyi bir kurallar sayfası yazmak için bazı ipuçları[]

  • Örnekleri kullanın: Vikiniz bağlamında "medeni olmayan" ne anlama geliyor? Kişisel bir saldırı mı? Belirli bir dilin kullanımı mı? Vikiniz küfürlü kelimelere izin vermiyor mu? Kullanıcılarınıza kuralları anlamaları için yeterli bağlamı verin.
  • Bazı şeyleri en iyi kararınıza bırakmaktan korkmayın: Sahip olunması gereken iyi bir kural “Vikinin işleyişini bozmayın” ve bunun iyi bir şekilde uygulanması, eğitimli kullanıcılara uyarı vermek olacaktır. Vikinizde belirli bir sayfa türü için belirli bir prosedür olduğunu bilmeyen bir kullanıcıyı engellemektense. Kullanıcılar aksini ispatlayana kadar iyi niyetle muamele görmelidir.
  • Vikilerin ruhunu akılda tutun: Vikiler, ortak çalışmaya dayalı topluluk projeleridir. Onlar sizin engelinizi veya kişisel web siteniz değil. Kurallarınızı, başkalarının katkıda bulunmasını engelleyecek kadar kısıtlayıcı hale getirmenize izin verilmez.
  • Sonuçlar konusunda net olun: Düzenleyicilerin bir kuralı çiğnemeleri durumunda ne olacağını bilmelerini sağlayın. Bir engele karşı neyin uyarıyla sonuçlanacağını netleştirin ve bloğun ne kadar süreceğini açıklayın.

İyi bir hizmetli olmak[]

Her vikinin kurallarına, hizmetliler de dahil olmak üzere topluluktaki herkes uymalıdır. İyi bir hizmetli olmak, topluluğun geri kalanı için tonu belirlemenin ve vikinin büyümesine yardımcı olmanın harika bir yoludur. Hizmetli olarak nasıl davranacağınıza dair bazı tavsiyeler:

  • Açık ve duyarlı olun. İletişim anahtardır. Birçok kullanıcı, özellikle yeni olanlar, rehberlik ve tavsiye için size bakacaktır. Arkadaş canlısı ve ulaşılabilir bir yüz olmak, kullanıcılara zamanında hitap etmenin yanı sıra, vikide açık ve davetkar bir ortam yaratmak için önemlidir.
  • Sitenin “sahibi” gibi davranmayın. Vikiler topluluğa aittir ve ideal olarak hizmetliler, vikinin kurucusu olsalar bile “sorumlu” olarak kabul edilmemelidir. Bunlar, kişisel kazanç için değil, bir bütün olarak topluluğun iyileştirilmesi ve korunması için birkaç ekstra araç kullanma konusunda güvenilen deneyimli kullanıcılardır.
  • Çok sayıda içerik sayfasını korumayın. Topluluktaki tüm kullanıcıları düzenlemeye teşvik etmek için bir vikideki sayfaların çoğu korumasız kalmalıdır. Sayfa koruması, yalnızca kalıcı vandalizmi önlemek veya "düzenleme savaşını" önlemek gibi nedenlerle topluluğun iyileştirilmesine hizmet ediyorsa uygulanmalıdır. Koruma, tercih ettiğiniz bir sürümdeki bir sayfayı kilitlemek, sayfayı daha sonra bir yönetici projesi olarak düzenlemek üzere ayırmak veya herhangi bir sayfayı "tamamlandı" olarak işaretlemek için kullanılmamalıdır, her zaman geliştirilecek daha çok şey vardır.
  • İyi niyetle yapılan düzenlemeleri açıklama yapmadan geri almayın. Geri çevirmeye başvurmadan önce her zaman yeniden ifade edilmesi düşünülmelidir. Düzenleme yanlışsa veya yeniden yazılamaz veya düzeltilemezse, düzenlemeyi yapan kullanıcıya neden geri alındığı konusunda net bir açıklama yapılmalıdır.
  • Diğer kullanıcıların görüşlerine kulak asmayın. Topluluktaki herkes, görüşleri bir başkasınınkinden farklı olsa bile, viki ile ilgili konular hakkında konuşmaya ve makul tartışmalara katılmaya cesaretlendirilmeli ve yetkilendirilmiş hissetmelidir.
  • Favorileri oynamayın. Tüm düzenleyiciler toplulukta öğrenme ve gelişme fırsatı verilmelidir.
  • Sınırlarını anlayın. Bir vikide hizmetli olmak ödüllendirici olabilir ancak aynı zamanda yorucu da olabilir. Mola vermeniz veya vikiden ayrılmanız gerekiyorsa, sorun değil. Hizmetli arkadaşlarınızla konuşun ve onlara bildirin.

Engellere nasıl itiraz edilmelidir[]

Hizmetliler[]

Hizmetlilere, engellemelerine itiraz edebilmeleri ve muhtemelen yanlış anlamaları giderebilmeleri için çoğu engelleme örneğinde engellenen kullanıcıların duvarlarını açık bırakmaya teşvik ediyoruz. Engel kullanıcısının duvarını kapatmanız gerektiğini düşünüyorsanız veya Kullanım Şartları ihlâli varsa, lütfen personel ile iletişime geçin.

Düzenleyiciler[]

Henüz vikinizde hizmetli ile konuştunuz mu? Değilse, bu konuşmayı vikide veya burada Topluluk Merkezi'nde yapmak için iyi niyetle çaba gösterin. İyi niyet, niyetlerinizi açıklamaya çalışmak ve aslında hizmetlilere yanıt vermeleri için zaman tanımak anlamına gelir. Hizmetlilere yanıt vermeleri için yeterli süre vermediğinizde personele iletmek iyi niyetli bir çaba olarak görülmeyecektir. En az 24 saat yeterlidir.

Engelinizi şu kişiyle görüşmek için iyi niyetli bir çaba gösterdiyseniz, yalnızca ZenDesk aracılığıyla bir destek bileti gönderin. Hizmetliler (veya yapamazlar) ve engel 2 haftadan uzundur. Bu koşulları karşılıyorsanız, inceleyeceğiz. Söz konusu tartışmaya bir bağlantı göndermeniz istenecektir.

Yönetime giden yol[]

Topluluklar, iyi niyetli kullanıcıların topluluk tarafından bir hizmetli, bürokrat, moderatör veya vikide başka bir pozisyon olmak üzere öne sürülebileceği ve seçilebileceği bir yönetim yoluna sahip olmalıdır. Bu yolun yöntemi, Kurallar sayfaları gibi kolay bulunabilen bir sayfada açıklanmalı ve yeni bir hizmetli seçme süreci vb. kolayca anlaşılmalıdır. Sistemi oluşturmaya topluluğunuzu da dahil etmelisiniz. Sürecinize neleri dahil etmeniz gerektiğine dair bazı öneriler (ve bu nedenle gerekli değildir):

  • Yalnızca vikide 6 ay veya daha uzun süredir aktif olan kullanıcılar uygundur.
  • Herhangi bir kullanıcı başka bir kullanıcıyı önerebilir. Ancak, geçmişte daha önce engellenmiş olan kullanıcılar, değerlendirilmek üzere otomatik olarak reddedilebilir. Adaylıklar, vikide belirlenen genel gereksinimlere göre hizmetli ekip tarafından onaylanır.
  • Topluluğun, bulması kolay olduğu sürece, öneriyi Tartışmalar, bir tartışma sayfası veya topluluğunuza uyan başka bir yöntemle tartışmasına izin verilecektir.
  • Topluluk bir dönem uzunluğu belirleyebilir. Bir kullanıcının yeniden seçilmeleri istenmeden önce hizmetli (veya başka bir pozisyon) olabileceği süre. Topluluğunuzun ne kadar büyük olduğuna bağlı olarak, terim uzunluğu değişebilir, ancak makul bir süre olmalıdır (örneğin, 1 hafta çok kısa ve 10 yıl çok uzun.)

Yönetime giden yol, mevcut hizmetliler tarafından teşvik edilmeli ve uygulanmalıdır. Viki topluluklarının canlı ve sağlıklı olduğundan emin olmak istiyoruz ve herkesin toplulukta yönetimden pay almasına izin vererek, topluluğunuza yeni fikirler ve pozitiflik getirmeye yardımcı olabilirsiniz.

Kurallar için fikirlere mi ihtiyacınız var?[]

Sizin ve topluluğunuzun vikinizde kullanabileceği daha fazla kural ve yönerge için Örnek Kurallar sayfasına göz atın. Bu kuralları, şu anda yazıldığı gibi veya kendi politikanızı oluşturmak için temel fikirler olarak kullanabilirsiniz.

Ayrıca bakınız[]

Daha fazla yardım ve geri bildirim[]

Advertisement