Spam Silme ve Önleme (SOAP, eski adıyla VSTF) ekibi, Fandom'u vandal ve spam tutmaya gönüllü olan bir Fandom kullanıcıları grubudur. Bedava. Bunu yapmak için kendilerine, bunu oluşturan kullanıcıları engellemenin yanı sıra algılamalarına ve silmelerine izin veren ek kullanıcı hakları verilmiştir.

Bu gönüllü bir grup olsa da, üyeleri Fandom Personeli tarafından yalnızca SOAP hedefine ulaşmak için yaptıkları katkı ve çabalara göre seçilir ve davet edilir. Bu nedenle, SOAP üyelerinden veya Personelinden takıma eklenmesini istemenin hiçbir anlamı yoktur ve hatta verimsiz çalışacaktır.

SOAP Viki veya Fandom/Gamepedia Discord sunucusunda #spam-vandal-report-fandom channel spam/vandalizm bildirebilirsiniz. Lütfen önce politikaları okuduğunuzdan emin olun.

Üyeler

Bots

SOAP'a nasıl katılır

SOAP, Fandom Personeli tarafından seçilir ve davet edilir. Talep edebileceğiniz bir pozisyon değil. Personel veya SOAP üyelerine hakların verilmesini istemenin hiçbir amacı yoktur, çünkü bu tür talepler dikkate alınmayacaktır. Yukarıda belirtilen yollarla spam ve vandalizmi bildirerek ekibe yardımcı olabilirsiniz.

Araçlar

Görev gücü üyeleri, bazı hizmetli araçları ve hızlı tepki vermelerine yardımcı olan Ek araçlar dahil olmak üzere tüm Fandom topluluklarında kullanıcı haklarını vandalizmi ve istenmeyen postaları etkili bir şekilde bulmak ve kaldırmak için genişletti. Ayrıca, vikiler arası temizlemede zamana yardımcı olmak için küresel botlara erişebilirler.

SOAP Discord Kanalları

Daha fazla bilgi için lütfen SOAP Viki tam Discord kılavuzuna bakın

SOAP, Resmi Fandom/Gamepedia Discord Sunucusu'nda resmi bir varlığını sürdürür ve bu kanallarda Fandom vikilerinde şüpheli düzenlemeleri listeleyen botlara sahiptir.

SOAP ne değildir

SOAP üyeleri, genellikle Fandom Personeline atfedilen bazı araçlara sahip olsalar da, bunlar personel değildir. İhtiyaç duyduğunuzda Fandom Ekibine ulaşmak için lütfen Zendesk'i kullanın.

SOAP bazı hizmetli araçlarına erişime sahipken, bunlar hizmetli değiller ve yerel hizmetlilerin yerine geçmediklerini veya "geçmediklerini" unutmamak önemlidir. Yerel topluluk ve yerel hizmetliler, vikiye özgü görevlerinden sorumludur ve SOAP, "yalnızca", çapraz viki spam'lerini temizlemeye ve sessiz veya etkin olmayan vikilerde vandalizmi geri döndürmeye yardımcı olmak için vardır. Vandalizm sırasında hşzmetlinin etkin olmadığı bir wiki üzerinde işlem yapılmışsa, SOAP engeli her zaman yerel hizmetli tarafından incelenebilir ve değiştirilebilir.

Kapsam

SOAP yalnızca reklamın spam ve net vandalizm önlenmesi ve kaldırılmasıyla ilgilenir.

SOAP şunları müdahale etmez:

  • yerel bir hizmetli aktif olduğunda
  • yerel politika ihlalini uygulaması
  • yerel düzenleme çakışmaları için
  • yanlış bilgi eklemek için. Gönüllüler yardım edebilecekleri viki konusunda samimi bir bilgiye sahip değiller ve bu nedenle içeriğin geçerliliğini yargılayamıyorlar. Bunun yerine yerel bir hizmetliyle iletişime geçin.
  • yerel hizmetlilerin yokluğunda bakım görevlerini yerine getirmek. Lütfen bunun yerine vikiyi benimseme sayfasına bakın
  • Bir kullanıcı saçma "spam" yaptığında. SOAP yalnızca istenmeyen reklamlarla ve diğer web sitelerinin spam bağlantılarıyla ilgilenir.
  • sosyal çatışmalar ve taciz
  • engele itiraz etme

Lütfen önce Özel:KullanıcıListesi/sysop veya onların yokluğunda Fandom Personeli üzerinden bulabileceğiniz yerel bir hizmetliye başvurun.