Topluluk Merkezi
Advertisement

Özelleştirme ve topluluk kimliği her zaman Fandom deneyiminin özü olmuştur. Bu nedenle Fandom, daha fazla kullanıcı özelleştirmesini göz önünde bulundurarak FandomDesktop'u geliştirdi. "Varsayılan" görünümü test ederken, araştırırken ve yinelerken, büyük ölçüde özelleştirilmiş toplulukları da inceledik ve kullanıcı tarafından oluşturulan ek özelleştirme katmanlarının nihai görünümü nasıl etkileyeceğini anlamaya çalıştık.

Yine de, özelleştirme önemli olsa da, neyin gerçekleşip neyin gerçekleşemeyeceğine dair mantıksal sınırlar olmalıdır. İnsanlar bir topluluktan diğerine geçerken, okuyucudan düzenleyiciye ve kurucuya dönüşürken, öğrendiklerini bir vikiden alıp bunun üzerine inşa edebilmeleri önemlidir. Bu öğrenme deneyiminin önemli bir parçası, kullanıcı arayüzünün ve özelliklerin tutarlı olmasıdır. Ziyaretçiler, Fandom'da dolaşırken arayüz ve özelliklerin beklenen yerlerde olduğuna güvenebilmelidir.

Aşağıdaki Özelleştirme Politikası, bir tarafta özelleştirme ve yaratıcı ifade, diğer tarafta tutarlılık ve kullanılabilirlik olmak üzere bu kritik dengeyi korumak için mevcuttur. Özelleştirme politikası, en çok bir topluluğun kullanılabilirliğine odaklanacaktır. Tasarımın çeşitli bölümlerinin değiştirilmesine izin verilirken, farklı düzeylerde teknolojik ve fiziksel becerilere sahip okuyucuların topluluğunuzu kullanabilmesini sağlamak konusunda daha agresif davranacağız.

Genel Yönergeler[]

Bir şeyi "yapabilmeniz", "yapmanız" gerektiği anlamına gelmez. Sayfanın aşağısında listelenmesine izin verdiğimiz ve vermediğimiz bazı belirli şeyler olsa da, bir özelleştirmeye geçmeden önce birkaç şeyi göz önünde bulundurmak her zaman iyi bir fikirdir.

Tema Tasarımcısı. Tema Tasarımcısı aracımıza pek çok özelleştirme seçeneği ekledik. Beklenmedik sonuçlara yol açabilecek CSS/JS koduyla uğraşmak zorunda kalmadan tasarımınızda hızlı ve kolay bir şekilde değişiklik yapmanızı sağlamak için tasarlanmıştır. Tema Tasarımcısı, her tasarım için ideal olarak başlangıç noktası olmalıdır, çünkü efektler masaüstünde ve mobilde anında önizlenebilir ve özel kod burada burada ek ince ayarlar yapmak için bir eklentidir.

Topluluğunuzla değişiklikleri tartışın. Topluluğunuzun bir site tasarımı değişikliğine katılmasını sağlamak her zaman önemlidir. Size iyi görünen başkalarına o kadar iyi gelmeyebilir. Önerilen değişikliğin mevcut tasarımınızla ilgili bir sorunu veya sınırlamayı çözüp çözmediğini de dikkate almak önemlidir. Olmazsa, değişiklik gerçekten gerekli mi?

Kullanılabilirliği göz önünde bulundurun. Kritik olarak, sitenizi kullanan ve özelleştirmeyi okuma veya düzenleme deneyimlerine zarar verebilecek fiziksel farklılıklara sahip kişiler olduğunu unutmayın. renk körü bireyler dahil olmak için renk kodlamasına güvenmekten kaçının. Herhangi bir özel yazı tipinin veya yazı boyutlarının çok çeşitli görme keskinliği olan kişiler tarafından okunabildiğinden emin olun, Mümkünse bir ekran okuyucu üzerinde test edin. Opaklık ve diğer özelleştirmelerin kontrast oranlarını nasıl etkilediğine dikkat edin. Tema Tasarımcısı erişilebilirliği ve okunabilirliği kontrol eder, ancak özel kod yapmaz, bu nedenle bu değişiklikler konusunda ekstra dikkatli olmalısınız.

Masaüstü ve mobil ihtiyaçları göz önünde bulundurun. CSS düzenlemesi hem masaüstü hem de mobilde mevcuttur (oysa JS düzenlemesi yalnızca masaüstünde mevcuttur). Ancak, bir şeyin masaüstü CSS dosyalarınızda çalışması, mobil görünümde çalışacağı veya hatta buna izin verildiği anlamına gelmez! (aşağıya bakın) Henüz vikinize mobil CSS eklemediyseniz, masaüstü dosyalarınızı kopyalamak yerine mobil CSS dosyalarınızla tamamen yeni bir başlangıç yapmanızı rica ediyoruz. Her seferinde biraz ihtiyacınız olanı kopyalayıp yapıştırın.

Masaüstü ekran boyutlarını göz önünde bulundurun. FandomDesktop tasarımının değişken bir genişliğe sahip olduğunu, dolayısıyla bir özelleştirmenin sizin ekranınızda nasıl göründüğünün diğerlerinde farklı görünebileceğini unutmayın. Bu, özellikle ortalamadan daha büyük bir monitörünüz varsa geçerlidir. Bir CSS değişikliğini ekranınızda belirli bir şekilde boşluk bırakmak için kodlamak, diğer kullanıcıların görüntüleme deneyimini beklenmedik bir şekilde sıkıştırabilir veya bozabilir.

Performansı göz önünde bulundurun. CSS ve JS dosyalarının, özellikle bir resim yüklüyorsanız, hesaplama ve işleme süresi gerektirdiğini göz önünde bulundurmak da önemlidir. Düşük hızlar vikinizin AMO'ya ve dolayısıyla okuyucuların vikinizi arama motorlarında bulmasına zarar verebilir. Ayrıca, düşük bant genişliğine sahip bağlantıları olan kullanıcıları da etkileyebilir veya kullanıcıların mobil verilerinin alınmasına katkıda bulunabilir.

Bir JS betiğinin zaten var olup olmadığını düşünün. Fandom'un Dev Wiki önceden yazılmış ve önceden yazılmış bir dizi incelenmiş JS betiklerini MediaWiki:ImportJS sayfası aracılığıyla vikinize kolayca aktarabilirsiniz. Ön incelemeden geçtikleri için bu, Fandom'un JavaScript İnceleme sürecinden geçmeleri gerekmediği anlamına gelir. Bunları içe aktararak, vikinizdeki tamamen yeni bir kod grubu yerine önceden yazılmış koda güvenerek vikinizin performansına yardımcı oluyorsunuz.

Nelere İzin Verilmez[]

Aşağıdaki tüm politikaların site düzeyinde JavaScript ve CSS (yani, vikinizin MediaWiki ad alanında saklanan kod) için geçerli olduğuna dikkat etmek önemlidir. Başka bir kullanıcıyı etkilemediği sürece kişisel JavaScript/CSS'nizi istediğiniz gibi kullanmaya devam edebilirsiniz. Ayrıca, özelleştirmenin hangi "alanı" etkilediğinden bağımsız olarak, bir özelleştirme topluluğun bir bölümünü kullanılamaz hale getirirse, sizden bunu değiştirmenizi veya kaldırmanızı isteyeceğimizi lütfen unutmayın.

Temel Arayüz Ögeleri ve Reklamlar Kullanıcı arayüzü ve reklamlar, sitenin temel, beklenen işlevleridir ve yerinde ve değiştirilmeden kalmalıdır. Örneğin, bir ziyaretçi her zaman aynı yerde "Düzenle" düğmesini veya "Son Değişiklikler" düğmesini görmeli ve beklediği gibi çalışmalıdır. Ayrıca, özel imleçlere izin verilmez. Bazı özellikler isteğe bağlıdır, ancak bunlar CSS yoluyla kaldırılmak yerine ayarlar veya personel yardımı ile yönetilmelidir. Bu, özellikleri izlememize ve bunların Fandom'da nasıl kullanıldığına dair doğru veriler elde etmemize yardımcı olur.
Madde İçerik Alanı Topluluklar, topluluklarının içerik alanını (yani, sayfanın kullanıcı tarafından gönderilen içeriğin görüntülendiği alanı) istendiği gibi özelleştirebilir. Mobil görünümde, sınırlı ekran boyutu nedeniyle içerik alanı sıkıştırılmıştır. Yalnızca maddenin parçası olan yazılı, kullanıcı tarafından oluşturulmuş metin ve resimleri değiştirebilirsiniz. İçerik öneri modülleri gibi yerel içerik içi yerleşimlere Temel Arayüz Öğeleri olarak saygı gösterilmelidir (önceki bölüme bakın).
Madde Sayfa Başlığı Sayfa başlığı, uygun şekilde lisanslanmış yazı tipleri kullanılarak değiştirilebilir. Bununla birlikte, Fandom personeli, sayfanın bu bölümünün kullanılabilirliğini olumsuz yönde etkileyen sorunları ele alma konusunda özellikle proaktif olacak ve kullanılamaz olduğunu düşünmemiz durumunda sizden bunu değiştirmenizi isteyecektir.
Arka Planı ve Temalama Masaüstü görünümünde, mizanpajın akıcılığını bozmadığınız sürece Tema Tasarımcısı arka planını ve temalarını geçersiz kılabilir veya tamamlayabilirsiniz. Kontrast uyarılarını ve Tema Tasarımcısı aracılığıyla sunulan diğer erişilebilirlik endişelerini geçersiz kılmak için CSS'yi kullanamazsınız. Bir değişikliğe izin verilip verilmediğiyle ilgili herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa, Fandom personeli ile iletişime geçmekten çekinmeyin.

Mobilde, arka plan resminin hizalamasını ayarlayabilirsiniz, ancak temayı geçersiz kılamaz veya Tema Tasarımcısı'nda bulunanların ötesinde değiştiremezsiniz.

Açık Mod ve Koyu Mod Vikiler, açık mod ve koyu mod için aynı temayı kullanmayabilir. Açık temanın uygun şekilde açık bir tema olması ve koyu temanın uygun şekilde koyu olması gerekir. Bu, kullanılabilirlik nedeniyledir: Fandom, metin rengini seçilen madde arka plan rengine göre otomatik olarak tanımlar; fikir, açık bir temanın daha açık bir arka plan üzerinde koyu metin ve koyu temanın daha koyu bir arka plan üzerinde açık metin olmasıdır.
Sağ Ray Ek ögelerin ve modüllerin sağ raya, varsayılan ögelerin altına yerleştirilmesine izin verilir. Ancak reklam modülünün o alana yerleşimini aşağı çekemeyebilirler.
Site Gezintisi Gezinti aracı aracılığıyla izin verilen işlevlerin ötesinde, yerel navigasyona ek üst düzey menüler eklenemez. Diğer tüm alt menülerdeki ek öğeler gerektiğinde eklenebilir.
Küresel Gezinti Hem vikiler arası keşif açısından değeri hem de kullanıcının kişiselleştirilmiş deneyimine giriş noktası olması nedeniyle bunu sitenin temel bir unsuru olarak görüyoruz. Bu nedenle, küresel gezinti çubuğu değiştirilemez, yeniden konumlandırılamaz, gizlenemez veya herhangi bir şekilde başka şekilde etkilenemez.

Ayrıca bakınız[]

Daha fazla yardım ve geri bildirim[]

Advertisement