Centrale community
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 55: Regel 55:
   
 
Sorry als ik te veel vraag, maar ik moet nog veel leren over Wikia's. M.v.g., - [[Gebruiker:Massagraf|Massagraf]] feb 9, 2010 20:40 (UTC)
 
Sorry als ik te veel vraag, maar ik moet nog veel leren over Wikia's. M.v.g., - [[Gebruiker:Massagraf|Massagraf]] feb 9, 2010 20:40 (UTC)
  +
  +
:Toevallig heb ik de RuneScape hoofdpagina dus ik weet zeker dat ik je wel kan helpen. --[[User:Darth Stefan|Darth Stefan]] ([[User talk:Darth Stefan|Talk]]) feb 12, 2010 19:03 (UTC)
  +
  +
==De pagina onderverdelen in een linker en een rechter kant==
  +
Oké ten eerste moet je een linker en een rechte kant hebben op je hoofdpagina als je die kolommen wilt. Dit kun je doen door de volgende codes in te voeren op je hoofdpagina:
  +
<pre>
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
"Hier voeg je alle informatie in toe die je aan de linker kant van de pagina wilt hebben."
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
"Hier voeg je alle informatie in toe die je aan de rechter kant van de pagina wilt hebben. De rechter kant in veel kleiner dan de linker kant van de pagina."
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
</pre>
  +
  +
Betekenissen:
  +
  +
'''<nowiki><mainpage-leftcolumn-start /></nowiki>''': Alles wat je onder deze tekst zet, zal zich aan de linker kant van een pagina bevinden.<br>
  +
'''<nowiki><mainpage-endcolumn /></nowiki>''': Sluit de linker kant van de pagina af. Zet dit altijd onder de tekst als je linker pagina wilt afsluiten.<br>
  +
'''<nowiki><mainpage-rightcolumn-start /></nowiki>''': Alles wat je aan de rechter kant wilt plaatsen, plaats je onder deze tekst.<br>
  +
'''<nowiki><mainpage-endcolumn /></nowiki>''': Hiermee sluit de linker en de rechte kant af. Je kan hieronder ook nog tekst zetten.<br>
  +
  +
Het is belangrijk dat je alle vier de teksten gebruikt, anders zal je pagina gaan crashen!
  +
===Voorbeeld===
  +
<pre>
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
Dit is de rechter kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
</pre>
  +
  +
Wordt:
  +
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
Dit is de rechter kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
{{Clear}}
  +
  +
==Kolommen maken (zoals op de Nederlandse RuneScape Wiki)==
  +
Een kolom zoals op de Nederlandse RuneScape Wiki kan gemaakt worden door de volgende codes in te voeren:
  +
<pre>
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
TEKST OF AFBEELDING WAAR JE HET WILT INVOEREN
  +
</font>
  +
|}
  +
</pre>
  +
  +
===Voorbeeld===
  +
<pre>
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.
  +
</font>
  +
|}
  +
</pre>
  +
  +
Wordt:
  +
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.
  +
</font>
  +
|}
  +
  +
== Kolom in de hoofdpagina zetten (linker of rechter kant) ==
  +
Zoals je ziet verspreidt het kolom hierboven zich over de hele pagina. Om een kolom aan de linker kant van de pagina te zetten, heb je de tekst nodig die bij het "De pagina onderverdelen in een linker en een rechter kant" kopje staan; boven.
  +
  +
===Voorbeeld===
  +
<pre>
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.
  +
</font>
  +
|}
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
</pre>
  +
  +
Wordt:
  +
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.
  +
</font>
  +
|}
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
{{Clear}}
  +
  +
== Een poll (stembus) maken ==
  +
Een poll maken is heel erg eenvoudig. Dit kun je doen door de volgende tekst in te voegen:
  +
<pre>
  +
<poll>
  +
Vraag met vraagteken op het einde?
  +
Antwoord 1
  +
Antwoord 2
  +
Etc.
  +
</poll>
  +
</pre>
  +
  +
===Voorbeeld===
  +
<pre>
  +
<poll>
  +
Hoe oud is Sinterklaas?
  +
Ouder dan 100 jaar
  +
Jonger dan 100 jaar
  +
</poll>
  +
</pre>
  +
  +
Wordt:
  +
  +
<poll>
  +
Hoe oud is Sinterklaas?
  +
Ouder dan 100 jaar
  +
Jonger dan 100 jaar
  +
</poll>
  +
  +
== Een poll in een rechter kolom zetten ==
  +
===Voorbeeld===
  +
<pre>
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
<poll>
  +
Hoe oud is Sinterklaas?
  +
Ouder dan 100 jaar
  +
Jonger dan 100 jaar
  +
</poll>
  +
</font>
  +
|}
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
</pre>
  +
  +
Wordt:
  +
{{Clear}}
  +
<mainpage-leftcolumn-start />
  +
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
<mainpage-rightcolumn-start />
  +
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
  +
|-
  +
! <font color=black>
  +
|-
  +
|align="center"|
  +
<poll>
  +
Hoe oud is Sinterklaas?
  +
Ouder dan 100 jaar
  +
Jonger dan 100 jaar
  +
</poll>
  +
</font>
  +
|}
  +
<mainpage-endcolumn />
  +
{{Clear}}
  +
Het geeft niet als je veel vraagt, is alleen maar goed! Als je nog meer vragen hebt of het nog niet snap, vraag dan gerust door. --[[User:Darth Stefan|Darth Stefan]] ([[User talk:Darth Stefan|Talk]]) feb 12, 2010 19:03 (UTC)

Versie van 12 feb 2010 19:03

Hoi, ik ben van de Sonic the Hedgehog Wiki en heb geen idee hoe je stukken tekst in kolommen moet zetten, zoals op de hoofdpagina... help a.u.b?

Alvast bedankt, Massagraf feb 8, 2010 19:10 (UTC)

Forum: Gemeenschapsforum > Kolommen



Welke kolommen bedoel je precies.
Bedoel je dat je een linker kolom hebt en een kleine kolom, zoals hieronder:

Linker kolom

Rechter kolom

Zoals hierboven, is de hoofdpagina ook onderverdeeld. Dit kun je doen door de volgende codes te gebruiken:

<mainpage-leftcolumn-start />
(TEKST VOOR JE LINKER KOLOM)
<mainpage-endcolumn />

<mainpage-rightcolumn-start />
(TEKST VOOR JE RECHTER KOLOM)
<mainpage-endcolumn />

Je hebt ook een kolom zoals hieronder:

Kolom1 Kolom2
Tekst voor kolom 1 Tekst voor kolom 2

Als je dat wilt, moet je de codes hieronder gebruiken:

{| class="wikitable"
|-
!Kolom1
!Kolom2
|-
|Tekst voor kolom 1
|Tekst voor kolom 2
|-
|}

Als je nog een vraag, vraag het gerust! --Darth Stefan (Talk) feb 8, 2010 20:48 (UTC)


Volgens mij heb ik niet het juiste woord gebruikt... ik doelde eigenlijk op de standaard Hoofdpagina lay-out, waar alles ingesloten in vierkanten is ingedeeld, zoals bijvoorbeeld de RuneScape of Harry Potter Wikia. Ik vraag me ook af hoe je polls kan neerzetten.

En daarnaast heb ik nog een vrijwilliger voor mijn Wikia nodig die handig is in Photoshop e.d., die voor een balkje en embleem kan zorgen.

Sorry als ik te veel vraag, maar ik moet nog veel leren over Wikia's. M.v.g., - Massagraf feb 9, 2010 20:40 (UTC)

Toevallig heb ik de RuneScape hoofdpagina dus ik weet zeker dat ik je wel kan helpen. --Darth Stefan (Talk) feb 12, 2010 19:03 (UTC)

De pagina onderverdelen in een linker en een rechter kant

Oké ten eerste moet je een linker en een rechte kant hebben op je hoofdpagina als je die kolommen wilt. Dit kun je doen door de volgende codes in te voeren op je hoofdpagina:

<mainpage-leftcolumn-start />
"Hier voeg je alle informatie in toe die je aan de linker kant van de pagina wilt hebben."
<mainpage-endcolumn />
<mainpage-rightcolumn-start />
"Hier voeg je alle informatie in toe die je aan de rechter kant van de pagina wilt hebben. De rechter kant in veel kleiner dan de linker kant van de pagina."
<mainpage-endcolumn />

Betekenissen:

<mainpage-leftcolumn-start />: Alles wat je onder deze tekst zet, zal zich aan de linker kant van een pagina bevinden.
<mainpage-endcolumn />: Sluit de linker kant van de pagina af. Zet dit altijd onder de tekst als je linker pagina wilt afsluiten.
<mainpage-rightcolumn-start />: Alles wat je aan de rechter kant wilt plaatsen, plaats je onder deze tekst.
<mainpage-endcolumn />: Hiermee sluit de linker en de rechte kant af. Je kan hieronder ook nog tekst zetten.

Het is belangrijk dat je alle vier de teksten gebruikt, anders zal je pagina gaan crashen!

Voorbeeld

<mainpage-leftcolumn-start />
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
<mainpage-endcolumn />
<mainpage-rightcolumn-start />
Dit is de rechter kant van de pagina. 
<mainpage-endcolumn />

Wordt:

Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.

Dit is de rechter kant van de pagina.

Kolommen maken (zoals op de Nederlandse RuneScape Wiki)

Een kolom zoals op de Nederlandse RuneScape Wiki kan gemaakt worden door de volgende codes in te voeren:

{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
|-
! <font color=black>
|-
|align="center"|
TEKST OF AFBEELDING WAAR JE HET WILT INVOEREN
</font>
|}

Voorbeeld

{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
|-
! <font color=black>
|-
|align="center"|
Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.
</font>
|}

Wordt:

Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.

Kolom in de hoofdpagina zetten (linker of rechter kant)

Zoals je ziet verspreidt het kolom hierboven zich over de hele pagina. Om een kolom aan de linker kant van de pagina te zetten, heb je de tekst nodig die bij het "De pagina onderverdelen in een linker en een rechter kant" kopje staan; boven.

Voorbeeld

<mainpage-leftcolumn-start />
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
<mainpage-endcolumn />
<mainpage-rightcolumn-start />
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
|-
! <font color=black>
|-
|align="center"|
Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.
</font>
|}
<mainpage-endcolumn />

Wordt:

Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.

Dit is een kolom. Hier kun je van alles invoegen zoals een afbeelding, tekst, poll etc.

Een poll (stembus) maken

Een poll maken is heel erg eenvoudig. Dit kun je doen door de volgende tekst in te voegen:

<poll>
Vraag met vraagteken op het einde?
Antwoord 1
Antwoord 2
Etc.
</poll>

Voorbeeld

<poll>
Hoe oud is Sinterklaas?
Ouder dan 100 jaar
Jonger dan 100 jaar
</poll>

Wordt:


Een poll in een rechter kolom zetten

Voorbeeld

<mainpage-leftcolumn-start />
Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.
<mainpage-endcolumn />
<mainpage-rightcolumn-start />
{| class= style="-mod-border-radius: 0 0 20px 20px; background: #FFF5EE; color: #000; border: 1px solid #8898bf; padding: 7px;" width=100%
|-
! <font color=black>
|-
|align="center"|
<poll>
Hoe oud is Sinterklaas?
Ouder dan 100 jaar
Jonger dan 100 jaar
</poll>
</font>
|}
<mainpage-endcolumn />

Wordt:

Welkom op de Wiki pagina! Dit is de linker kant van de pagina.

Het geeft niet als je veel vraagt, is alleen maar goed! Als je nog meer vragen hebt of het nog niet snap, vraag dan gerust door. --Darth Stefan (Talk) feb 12, 2010 19:03 (UTC)