Omdat ik slechts een klein gedeelte van mijn tekst zie verschijnen , onderneem ik hier een poging om de volledige tekst toe te voegen.
Ik ben zelf geen gebruiker van cannabis, in uw artikel werd niet vermeld dat er een verschil is tussen de hennep gebruikt als genotsmiddel/medicatie en de voor andere doeleinden gekweekte plant, die onvoldoende thc en andere bevat, niet geschikt is zowel recreatief als medisch, die wordt gebruikt voor het maken van papier, kleding enz. Die enz betreft nog hopen andere producten die er van gemaakt worden, dat zijn bouwmaterialen, plastic, olie, dieren en menselijke voeding. Er dient geen nieuwe landbouwgrond in beslag genomen te worden, als het al bijvoorbeeld alleen om de olie gaat, is hennep veel beter geschikt dan koolzaad, ter vervanging van mais als dierenvoeding, neemt hennep in verhouding minder landbouwgrond in beslag, neemt minder plaats in voor papier dan bomen, industriële hennep heeft niet echt veel bemesting nodig, evenmin veel irrigatie, kan op armere grond geteeld worden. De plant groeit zeer snel wat ook een voordeel is, hij zuivert ook de lucht van CO2.
De medische kwaliteiten van de plant zijn niet zelden overroepen, nog meer onderzoek heeft recent toch wel degeijk uitgewezen dat de plant voor meerdere medicinale doelenden geschikt is, verder onderzoek nog nodig is. De pogingen tot synthetische nabootsing zijn onlangs in Frankrijk tijdens testen op mensen totaal negatief met doden als gevolg afgelopen.